pondok kecil saya

ini pondok kecil aku..aku suka hang out kat sini..cakap apa yg aku suka dgn sesiapa yg aku suka..har har har...so kalo ada yg nak terwek bila baca cerita2 aku ni tolong wek jauh2 yer...suka hati aku la aku nak citer apa kan...pondok aku...kalo x suka syoh..syoh..pi maen jauh jauh nu..tp mekasih byk2 ler pada yg sudi hinggap kat pondok aku ni..jenguk2 ler sekali pondok aku yg mee segera kat SINUN yer...klik sini or sinun..

KELIK KELIK KELIK

Wednesday, May 27, 2009

rentetan..tersebutlah kesah...

dah lama draft ni tersorok.. so n3 kali ni menyambung cerita kisah putera dan puteri 'katak' (kepada sesapa yg x tau hujung pangkal sila rujuk arkib or klik jer older post sampe jumpe tajuk tersebutlah kisah...) ..........maka aku ni yg dah malas nak fikir panjang dan tolak jauh2 rasa malu pun dlm berpeluh-peluh gabra dail la no tepon abg amir ni..tut sekali..tut lagi..pheww..macam nak amik exam spm dulu lak..hehehe..dia pun angkat...lepas intro sepatah dua aku pun terus la pada tujuan aku call.aku cakap kat dia aku kene cabar dgn sorang member suh tya 'siapa sebenarnya aku di hatimu...?' kah kah kah...lawak lol... dia malu-malu nak jawab. cuba-cuba nak alih topik. aku biarkan je..maknanya aku teman biasa je kot..kesimpulan yg paling awal aku buat..x kesah la bro..aku pun bukan menaruh harapan pun..he he..masa tu ler...lepas borak2 sedikit sebanyak..since waktu tu dah lewat mlm n aku dok mencangkung sorang2 kat luar rumah sewa(fyi masa tu coverage tepon bukan cam skang..he he) so aku pun mengundurkan diri sbb dah ngantuk plus TAKUT WEH!!!! esoknya tu aku bangun dan pegi class cam biasa jer..lepas abis class sbb tgh ari sampai ptg tu aku free so aku terus je tunggu bas nak g bando pekan. cam biasa destinasi aku cc cyberfun..tempat aku lepak2 surf internet..time tu streamix apatah lg broadband belum di perkenalkan kat mesia..ngeh ngeh ngeh...perkara per1 yg aku buat sebaik tercongok dpn pc tu ialah check emel.tima tu aku pakai hotmail lg.skang aku dah lupa pun username dgn password dia. check inbox..ada new mel..posted mlm td nih...tajuk tersebut lah kisah x silap..dari nickname hero novel apa yek..mmg lupa dah..he he cite dolu2..aku pun baca ler satu persatu cuba nak memahami..camni ler lebey kurang.... "tersebutlah kisah pada suatu hari..sedang sang putera dan sang puteri duduk berdua di bawah pokok di tepian sungai...sambil bermain2 air bertanyalah sang puteri pada sang putera apakah perasaan sang putera pada sang puteri? maka dengan senyuman jawablah sang putera itu bahawa memang sang putera tersangat lah sayang dan cinta pada sang puteri dan mengharapkan bahawa sang puteri juga begitu...maka bersemilah kasih sayang antara mereka berdua...bla bla bla.."...(aku dah lupa ayat seterusnya..) APAKAH?????????? aku terkesima sekejap lepas baca emel tu..kembang kuncup hati aku..same goes to my nose..tanda nak nangis le tu..tahan..tahan..jgn nangis lg..malu weh kat cc ni..org ramai tgk beb..cepat2 aku save dlm disket (dolu2 pakai disket jer..)aku sign out..bayo dan keluo..sambil berjalan tanpa hala tuju cam org bingung aku mikir lg betul ke..ke aku mimpi..x sangka cempedak dah jd nangka..sampai kat area rumah sewa pun aku belum kembali ke alam nyata..raba2 kocek ada skeleng byk lg..aku pun benti kat pondok tepon bakang umah sewa..aku tepon abg amir..nak dapatkan kepastian..1st aku betau kat dia dah dapat emel cite hikayat putera puteri tu...dia gelak...aku tya ngapa dlm bentuk hikayat tu..ngapa x cakap mlm td jer?..dia kata x tau camne nak zahirkan dgn kata2....dlm bentuk cite hikayat tu baru sampai maksud hati..aku terkedu lg..kehabisan kata-kata..he he..penangan cite hikayat..soalan last aku, betul ke cite hikayat tu..dia kata betul ler..itu ler hakikat kejadian.bukan main-main.on the spot gak aku terus jatuh chenta..sempat gak aku tya kenapa x cakap dari awal..katanya tgh mencari waktu yg sesuai..sbb dia mmg lemah bab meluah perasaan..sib baek aku tya dulu so selamat ler dia.. so start dari hari tu bermula lah episod cinta kami yg penuh suka dan duka..tahun 2000 or 2001 kot masa tu..aku x bape pasti..byk rintangan yg terpaksa kami tempuh..dugaan demi dugaan dtg tau..boleh buat novel kalo nak cite semuanya...tp dgn dugaan2 tu ler cinta kami makin kukuh day by day..hampir2 jugak hubungan cinta kami ni putus akibat jarak jauh..aku kat KJ..dia kat KERTEh..jarang2 jumpa..hanya telefon dan sms jer jd perantaraan..jarak jauh tu jugak yg membuka ruang pada org ketiga utk menyelit2 antara aku dan dia..tp berjaya aku tepis jauh2 sbb perasaan sayang aku pada dia dah x boleh aku buang..kalau org lain aku rasa dok kat posisi aku dah tentu mintak clash punya.. mungkin juga sbb doa aku pada YG ESA supaya kalau memang dia di cipta utk aku maka suburkanlah cinta kami dan kalau dia di takdirkan bukan utk aku, maka jauhkanlah perasaan cinta aku pada dia... dan Dia pun dah tunjukkan pada aku yg Amir Faisal bin Asmat adalah pemilik rusuk ini..syukur alhamdulillah atas petunjuk dan pemberianMu Ya Allah..

0 oRg Yg PuJi/kUtUk:

Blog Widget by LinkWithin