pondok kecil saya

ini pondok kecil aku..aku suka hang out kat sini..cakap apa yg aku suka dgn sesiapa yg aku suka..har har har...so kalo ada yg nak terwek bila baca cerita2 aku ni tolong wek jauh2 yer...suka hati aku la aku nak citer apa kan...pondok aku...kalo x suka syoh..syoh..pi maen jauh jauh nu..tp mekasih byk2 ler pada yg sudi hinggap kat pondok aku ni..jenguk2 ler sekali pondok aku yg mee segera kat SINUN yer...klik sini or sinun..

KELIK KELIK KELIK

Friday, June 26, 2009

STILL..the JOURNEY continue..PART III..he he

salam n a very very good morning.. ermm..kat sini baru jer lepas habis azan subuh..hubby pun baru lepas pi keje b4 5am lg..semalam surprisingly my hubby siap sms.. " his: ...apa kata abg balik anta kete ari ni cyg ? me:anta kete ke mana plak cyg?(bertanya dgn penuh courious.....) his: kia lah cyg abg nak amik moto bw keje...(jawapan x mengikut kehendak soklan heheheh...) me:mm..pulak..ikut la cyg...(aku mmg suka kalo dia balik pun..he he..) his:ok tak cyg abg balik ari ni dan lagi kalu nak balik ni smp sblm maghrib cyg, mkn pong x lg ni me:la ingat dah otw..balik je la kalo nak balik..tp ieda x masak cyg..wat bubur je utk anak2 td..kalo nak mkn mlm ni kita keluar. nurul balik kul 7 leh tinggal budak2 kat dia.. his:lah x gerak lg cyg kene tya dulu kot cyg x kasi kang naya lah abg he he he me: ada pulak.pasal apa pulak ieda x bg cyg balik.. his:mana lah tahu pasai ari ni baru masuk keje kan..kay ler kalu camtu..abg solat jap pastu gerak balik ya.. " so..dlm kul 6pm+ hubby pun sampai..my lil princess dah tercongok kat pagar tunggu PaPanya siap dgn selipar dah pakai lg..nak ajak jln naik moto ler tu..sesampai aje hubby kat umah, anta kunci kete dlm umah..kiss adeq sket..sambil kakak mengekor kat belakang..dah x sabor2 nak g jln..grab kunci moto..dan merempit ler 2 beranak kesayanganku ptg semalam..hew hew hew.. eh eh..ekcli n3 ni aku nak apdet last thursday(18jun) punya story..17jun is my litlle brother's 6th birthday..memula mmg mak aku ajak celebrate 17jun tu..for family jer kumpul adik beradik..tp Ilah plak x leh balik..husband dia ada hal..aku pun sbb dah plan dgn hubby nak bw anak2 g jln..so we all decided postpone ari khamis 18jun..semua kene ada kalo nak celebrate sbb bulan jun ni 3 org sekali sambut hari lahir..husband Ilah, Adik lahir 1st june..dearest hubby 8th june..my adik aka Ikmal/Pok Su 17th june..family kitorang x pernah miss lg celebrating each of us punya birthday.se simple mana pun mesti kumpul ramai2 buat surprise..menantu or cucu semua x kan di lupakan..selalunya kalo dlm sebulan tu ada 2/3 org punya birthday so we all wat majlis serentak..share 1 kek..walaupun marble kek biasa yg beli kat giant..!!! he he.. so ari khamis tu xder ler xtvt outdoor..memerap jer kat umah sambil on9 while my dearest hubby bergelumang dengan laundry..he he..jgn mare yerr..my cyg mmg suka doing laundry..seikhlas hatinya..aku x pernah paksa or suruh2..bila dia off day n free dia akan kutip segala kain baju yg perlu di basuh ke luar..sayyyanngg cyg...tp biasa ler bab mengidai mmg lelaki selalu fail sket..awat aku kata fail?...depa sidai ikut suka hati jerr..kadang2 x kibas2 dah..lintang pukang x ikut formation langsung..style aku sidai kain mesti kalo kain batik/pelikat tu nak dok sebaris dia je..kalo t-shirt mesti t-shirt semua..seluar lak geng dia je seme..bukan apa, nnt senang nak angkat.tp time hubby aku rajin elok ler ikut formation aku..time dia malas nak gali tu abis bercampur aduk seme..hantam ler cyg..suka hati ler..neway, aku x pernah komplen pun kalo dia sidai suka hati dia..AKU BUKAN QUEEN CONTROL TAU....i luv my hubby very much... dlm kul 6pm+ aku pun start siapkan anak2ku yg keletah dan manja tu sambil menyiapkan diri sendiri n my hubby...bab bersiap ni mmg kene start awal sbb byk keje kene wat..memula mandikan anak2 ikut giliran..pastu aku plak kene mandi..get dress n put some makeup..anak dah siap..MaManya dah siap, prepare susu utk bekalan dua nonet tu..baju sepasang sorang in case tercomot nnt..sebenarnya mak aku selalu bising aku selalu bw gak bekal baju padahal byk baju 2 nonet tu kat umah mak aku..bukan apa..aku ni precaution mmg selalu extra..hehhe..diapers for both of them..n siap..skang ni aku suka pakai tudung ekin ID tu..sbb senang, cepat dan ringkas..sarung jer dah terbentuk lawa..x yah ler kelam kabut nak iron tudung, cari brooch ler..silang sana, silang sini..hisyyy..renyah seh..tudung ekin tu sambar n sarung..dah comel..he he..my little aniq suka perati muka aku sampai teleng2 kepala kalo aku pakai tudung ekin..khusyuk masyuk dia perati sampai letih ler..maybe sbb MaMa dia comel pakai tudung ekin kot..har har har.. dekat kul 7pm we all pun keluar p bandar dulu amik Mak De diorang ni kat e-store..then straight to pekan..otw tu sempat gak aku ber'sms' dgn ilah on what we should buy for the party..memula nak kongsi beli kfc jer tp cam dah selalu sgt having kfc..so aku yg suka makan sate suggest share beli sate jer..(aku+hubby=rm15)+(ilah+hubbynya=rm15)+(nurul/mak de=rm10) total rm40.hu hu hu...rm40 pun nak kongsi ker?..mesti...bukan kedekut..tp..apa yg penting..kerjasama...wonderpet..wnderpet..he he.. sampai pekan dlm kul 8pm. Adik (hubby ilah) p beli peberet kuih dia murtabak mengkasar yg located sebelah umah mertua aku jer..***psssttt..ada kisah tragis berlaku bout a month ago berkaitan murtabak mengkasar ni..kisah tauladan..akan ku storykan nnt..so selalu lah singgah blog ni utk mengetahuinya..jgn ketinggalan..***ada ker iklan tgh jln...hehehhe..berbalik pd sambutan hari lahir 3jejaka td..lepas tunggu kejap ketibaan murtabak paling glamour..kami pun keluarkan kek yg mak siap beli 17hb tu dah hehhehe...siap lilin bagai..nak suh Pok Su tiyup..sekali fuh x padam..dua kali fuh x padam gak..hubby aku dah x sabau..fooohhh..abis 6 btg lilin padam serentak..keh keh keh..Pok Su pagar depan byk dah roboh..sbb tu fuh fuh x padam..muahhahaha.... dan bermula le sesi mangisi tembolok memasing sambil bergelak ketawa..ketawa sakan sbb my little prince dengan cekapnya telah menepuk mangkuk bubur kacang PaPanya sampai hinggap kat muka aki..har har har..gini...hubby sedap hirup..aki pegang aniq..hubby lak dok sebelah aki..tak perasan cepat jer tgn adeq aniq tepuk bubur kacang hubby...muhahhahah...haru...haru... sorry ah...x upload lg pic masa birthday party tu..shoot dgn dslr..lom pindah ke h/disk lg..nnt ada masa aku tepek ahh..tungguuu... ermm...matahari pun dah menjengukkan diri tuh..lama dah kuar pun..kaki pun dah kebas ni..so setakat ini dulu n3 kali ni..later on nak apdet cite ari jumaat lak...BABAI....
"Hingga hujung Nyawa..."

0 oRg Yg PuJi/kUtUk:

Blog Widget by LinkWithin