pondok kecil saya
KELIK KELIK KELIK
Tuesday, June 4, 2013
ASSIGN JOB
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 6:23 PMTuesday, March 6, 2012
SOLAT SUNAT DHUHA
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 9:13 AMAssalamualaikum..
salam sayang rakan2 follower..
nak share kat sini SOLAT SUNAT DHUHA..
Solat sunat Dhuha ni dua rakaat atau/sehingga 12 rakaat, ia di lakukan 2 rakaat tiap2 satu salam --
Waktunya ialah setelah matahari naik kira2 segalah ( kira2 jam 8.00 pagi sehingga kira2 tengahari )
Fadhilatnya , selain mendapat ganjaran pahala yg banyak, mereka yg mengamalkan solat sunat Dhuha ini mudah mendapat rezeki dan mendapat ganjaran sebagai orang2 yang soleh..
Lafaz dan niat solat ( Sahaja aku solat sunat Dhuha dua rakaat kerana Allah Taala ) Surah yang di bawa selepas Fatihah : -
Kaedah 1
: Rakaat pertama Surah Al-Syamsy
: Rakaat kedua Surah Al-Lail -
Kaedah 2
: Rakaat pertama Surah Al-Dhuha
: Rakaat kedua Surah An-Nasr -
Kaedah 3
: Rakaat pertama Ayat Al-Kursi ( 7 kali )
: Rakaat kedua Surah Al-Ikhlas ( 11kali )
Selepas memberi salam bacalah doa berikut :
Sunday, December 25, 2011
SDSI Ayer Keroh Melaka
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 6:20 AM
Tadaaa..ini lah produk yg kami bawa utk di perkenalkan kat SDSI Melaka..PUDING RAJA..berasal dr Pekan, Pahang...Puding Raja ni adalah sejenis desert..ada kuah dia..Org Kuantan , Pekan, Kemaman dan kawasan sekitar boleh la kalau nak order ye..kami mmg amik tempahan utk majlis2..jamuan..kenduri kawen - selalunya org order utk meja pengantin..dan apa2 majlis la yg perlukan desert yg lain drpd yg lain..sms 014-2951167 @ call 09-4222148 @ emel ask.asmat@gmail.com sekiranya ada pertanyaan atau nak order ye..
Bahan utama Puding Raja..pisang Lemak Manis..Kelantan panggil pisang 40 hari x salah..tp x sama tau pisang 40 hari dgn lemak manis..totally x sama..sebabnya..kami dah try guna pisang 40 hari tu utk buat puding raja ni tp x jadi derr..abis pecah pisang tu dlm kuali..hu hu..
Sessi deco bersama Ieda..hahaha..cantik x gerai kami..abis bunga Mummy daku hangkut kekekek..kain lilit tiang tu plak sebenarnya Mummy suh buat baju melayu Abang si anak bongsu ku..tp daku pinjam dulu buat hias tiang gerai..kebetulan plak warna kami bawa kene dgn tema skirting FAMA negeri bagi..ngam sudahhh...
amik kesempatan possing dgn En Hubby..taken by my lovely doter..ada ciri2 ngikut hobi mama n papa nya dah tuu..
Banner kami..ASMAT HERITAGE TASTE !!
Dah siap hias gerai..preview with bunting..tp at last bunting letak dekat stage sbb gerai nya rapat2 antara satu sama lain..
Susun atur bekas puding hari pertama..jualan agak slow sbb org x kenal apa itu puding raja..
Chef Liza..sambil makan Puding Raja from Asmat Heritage Taste Pekan..lepas makan Chef Liza mai balik gerai kami bawa kawan n beli lagi..Sedap katanya n ada lg la kata2 nya yg membuatkan daku kembang walaupun bukan daku yg prepare utk hari tu..wah happy sangat sbb Chef Liza puji awww..
gambar hari ke3..skip ari kedua sbb x sempat nak amik gambo..kui kui..susunan sudah tukar..wat piramid plak..sambutan last day sangat menggalakkan..
WRAP PARTY !! daku dgn mak pegi beli doyan sebakul hamik kau..pesta doyan kami selepas penat berkemas sebelum pakat balik hotel..
P/S : sms 014-2951167 @ call 09-4222148 @ emel ask.asmat@gmail.com sekiranya ada pertanyaan atau nak order ye..
Sunday, July 31, 2011
MAKLUMAN SHOPPING CART SINARMALL
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 12:00 PMASSALAMUALAIKUM KPD PARA PENGUNJUNG DAN FOLLOWER YG DI HARGAI DAN SY SAYANGI SEMUA..
MOHON MAAF KERANA LAMA X UPDATE KAT SINI..sedikit sibuk dgn perniagaan..he he
INSYAALLAH AKAN UPDATE KOLEKSI DAN STOK TERKINI SEKERAP MUNGKIN UTK ANDA..
SEMENTARA ITU PARA PENGUNJUNG @ PELANGGAN @ PENGIKUT YG SAYA HARGAI BOLEH JUGA MENGUNJUNGI WEBSHOP SAYA IAITU AMIEDA GALERIA
STOK PAKAIAN DI WEBSHOP AMIEDAGALERIA.SINARMALL ADALAH DI UPDATE SECARA REALTIME DI MANA ANDA PELANGGAN YG SY HARGAI BOLEH CHECK SENDIRI STATUS STOK TANPA PERLU MALALUI SAYA..NAMUN SEKIRANYA TERDAPAT MASALAH DGN SHOPPING CART TERSEBUT ANDA SEMUA DI ALU-ALUKAN UTK MENGHUBUNGI SAYA MELALUI EMEL , FB ATAU SMS O14-2951167..
SELAIN KOLEKSI PAKAIAN MUSLIMAH JUGA TERDAPAT KOLEKSI SHAWL, PAKAIAN MUSLIMAH KANAK2, BAJU MELAYU KANAK2 DAN PELBAGAI PRODUK UTAMA LG..
HARAP KAWAN2 DPT SAMA2 SUPPORT SAYA YE.. :)
BERKUNJUNGLAH KE AMIEDAGALERIA.SINARMALL SEKARANG !!
Sunday, April 24, 2011
Learn as if u were 2 live 4ever; Live as if u were 2 die 2morrow.
Friday, April 22, 2011
Hahahaha
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 10:42 PMbaru tau kegunaan benda alah tu..kelako betul aku ni..padahal dah lama tau..tp baru ni tau kegunaan..kekekekeek..ketawakan diri sendiri.. =))
Friday, February 18, 2011
MY BLOGSHOP..DISKAUN..DISKAUN..
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 1:32 PMAS SALAM PD SEMUA FOLLOWER DAN RAKAN2 YG SY SAYANGI..
Wednesday, August 18, 2010
setelah sekian lama..
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 12:38 PMsalam all... just quick update.. sbb dah lama sgt x update... "Selamat Berpuasa Kawan2.." insyaallah.. me akan selalu hapdet umah ni.. bese lerrr....dgn gambo2 terkini..heheheh.. oopppss..terlebey sudaaa.. until then..selamat beramal... babaiiiii....
Saturday, April 24, 2010
STEVIA SWEET FOR HEALTH
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 12:34 PM|
SteviaSugar Corporation - Sweeten your life naturally! For centuries, stevia leaves have been used effectively by the Guarani indians to sweeten their teas. Now, you can too! SteviaSugar Corporation is a specialist in Stevia; we offer stevia in many forms for end consumers, as extracts, cut leaves and tea. Stevia has the following benefits: - Control blood sugar level by its zero calorie properties - Control body weight - Lowers high blood pressure - Beneficial for mouth and teeth care - Reduces sweet cravings and tobacco addiction SteviaSugar Corporation develops a special stevia hybrid namely Stebiana Stevia that has the sweetest taste available in the market. With Stebiana Stevia, rest assured that you get the sweetest, most delicious stevia taste. Click here to learn more! |
Friday, April 9, 2010
:: Baby's Special Post Contest ::
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 3:39 PMallooo...
cam gian dah ni..nak join contest ajek..
ada contest yg berkaitan dgn baby mesti aku join..
cepat ke lambat..x kira..nak join gak..hhehehe..
contest kali ini ialah Baby's Special Post Contest..
bertepatan la dgn bakat si kakak yg mmg soo...posssseee...
Syarat2 nya ialah...
1. Add kan blog ini dalam blog anda and mesti jadik follower skali yer..
- add blog..udah..jd follower..udah..
2. Terbuka pd bb berusia 6 bln - 4 tahun sahaja
-mm..kakak 2tahun lebey..ok layak...
3. Copy gambar di atas, letakkan kat side bar uols n kene link kan kat entry contest ni ekk..
-copy gambar..put at sidebar..link..done..
4. Mesti uploadkan sekeping sahaja gambar pose menarik anak anda and
-up se picca..tadaaa...`
citer sikit nape anda rase pose tuh menarik.. :)
-picca ini tersangat menarik sbb..semua berlaku secara spontan..sunglasses yg kakak pakai tu sebenarnya yg pak lang dia..yg reject..kaki bingkai dah xde sebelah..sebelah je tu yg sangkut kat tinge..heh heh..terjumpa le dek kakak ni terus ler dia melaram..bercatwalk keliling umah nenek..baju nampak pusat hu hu..sampai kat kete nenek dia panggil aku.."mama..mama..cepat..amik gambo akak..!!"..dgn encet aku yg sentiasa di tgn..aku pun snap..snap dan snap..ada le several pose dia yg very spontan..sendiri bikin..ha ha ha..
5. Sila nyatakan nama anak, tarikh lahir, nama ibu n emel add ya..
-nama : yasmien nur zahirah binti amir faisal
-tarikh lahir : 10/10/2007
-nama ibu : nor hidayah mohamed khalid
-emel : amieda_3711@yahoo.com.my
6. Contest bermula dr 26 Mac hingga 25 April 2010 nih, insyaAllah, keputusan akan di keluarkan pada 26 April 2010 nnt ya
-akan ku tunggu..saat tiba detik itu..
7. Yg paling penting, tgglkan entry anda di ruangan comment ya!!
- entry left oledi..
youthsays giving rewards again...!!!
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 3:23 PMAbout: | Nokia "The Rookie"
Nokia is looking for 12 dynamic individuals to battle it out for internships at four high-profile companies. Armed with just a Nokia E72, Nokia Messaging and their wits, contestants will take on a series of challenges. Of the final four contestants, the ultimate champion will be crowned The Rookie and win a RM10,000 cash prize. If you think you’ve got what it takes to be The Rookie, seize this opportunity and prove it.
|
Objective: | To drive Malaysian youths to the campaign website to sign up for this awesome opportunity to fast-track their career and win RM10,000 cash! |
Reward: |
MYR 1,800 for youths who promote the campaign. You can get involved. http://malaysia.youthsays.com/amieda5258/therookie come promote n get rewarded !!!
|
Thursday, April 8, 2010
:: SLEEPING CUTIE CONTEST ::
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 3:39 PM
picca terbaru..adeq yg demam tertido kat bahu papa cyg...
Wednesday, April 7, 2010
HOW TO USE MYLOOK
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 5:42 PMAfter registering my emel address with MYLOOK as in my previous post.. i take a walk again..tru out MyLook of coz.. http://mylook.com/join.php?x=46323 and i found what is MyLook purpose.. ooo.. 1st is to use mylook as your search engine like google ler..simply search things using the MyLook search box 2nd for every search you are rewarded with a MyLook share 3rd you also get rewarded if your friends register via your referral link.. http://mylook.com/join.php?x=46323 ooo..thats why ler everytime i comeback to MyLook my estimate total value is increasing..my total value at this time is $5.94..not much but sape x suka bila search pun dapat reward !!! *take a look at older post on details
Tuesday, April 6, 2010
tak mau cakap byk....
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 3:15 PMari ni lepas siapkan anak.. tidokan anak.. bg makan anak seme, aku pun merayap ler.. merayap kat mukabuku kengkawan... terjumpa ler satu mesej ni kat inbox aku.. berbunyik begini: salam...takmau panjang cerita, klik je laman web ni, join,
http://mylook.com/join.php?x=46323
pastu letak kat wall post awak...pastu awak tengok balik laman web tadi, tengok income awk :) semoga berjaya simple dan meyakinkan aku utk menerawang ke sana.. apa nak rugi.. aku pun join ler.. apa kata u all try join gak.. klik jer link kat atas or di bawah ni..http://mylook.com/join.php?x=46323
masukkan alamat emel, password pilihan.. n... settle... try ler...Sunday, April 4, 2010
nak tukar layout...tp kat mana lawa eh..frens plz sajes..
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 10:08 PM
bila dah termula...mula ler x leh benti ni..hehehe...
ke gilaan meng upload gambo bermula semula..
hheheehhe...
last 2 week aku berweekend just wif my lovely kids..
coz papa derang keje ler pe lg..
mula2 aku plan nak bw depa p Taman Gelora..(tempat dating dolu-dolu hik..)
but then tetiba ari tu ujan so kete bawa dek en papa ler p keje..
nak menghilangkan bosan aku pun ajak ler depa lepak kat taman depan umah jerr..
wanna know what surprising me most?
tetiba akaq beria2 nak pakai tudung..ngeh ngeh..bijak ler anak mama ni..
kebetulan memang aku rajin beli tudung sarung yg kecik comel utk dia..
so idok ler teraba2 aku mencari..
tengok ler betapa aktifnye budak berdua ni..
aku pun naik letih mengejor..
nak nak si adeq..
sampai ke atas dia panjat..
dah ler tu..bila dia gayat nak jatuh aku gabra gila dah..
dan dan adeq gelakkan aku..
kureng asemmm...
*maaf kualiti gambar x elok pasai snap tgn encet cikai jerr...
so enjoy this first while i'm drafting another story.... :)
KLIK DAPAT DUIT?
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 5:32 PMRINDU.....
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 1:05 AM
ya allah...lama sungguh aku tak menjengah ke rumah sendiri..
dah bersemak bersawang rumah aku ni..
mmm..ari ni sebagai permulaan..
aku nak cuci rumah semula..
pasang langsir baru..
tambah perhiasan sana sini..
yang penting..nih aku bawa anak2 aku nih..
first time bawa anak2 g stadium
tak larat nak kawal adeq..
asik lari sana sini...
very exited..
Sunday, November 1, 2009
:: KEMBALI DENGAN CERITA2 TERBARU ::
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 5:58 AMsalam to all my dear friends n follower..
dah lama sungguh aku x mem'blog'..
almaklumlah..dah upgrade dari stay at home mama to working mama..
dah join kengkawan aku dah..
mesti tertanya2 apa latest story aku kan...???
well..tersangat banyak perkara baru dlm hidup aku skang..
yg indah..yg hangat..yg dingin..macam2 adaaa...!!!
mmmmm..tersangat byk perkara baru sampai aku kene wat list kot..
jeng..jeng..jeng..
1. my princess dah genap 2 tahun pada 10/10 yg lalu...
2. my prince is walking..and walking..and walking..
3. my project paper proposal has been approved..yeahh..
4. susah nak cari babysitter yg boleh caye, so aku terpaksa hantar my babies ke kampung
5. jumpa anak once a week ajer..sob sob sob..mama sedeyyyy..
6. dah kene drive sendiri ke tempat keje sbb driver dah ada keje lain..hu hu..
7. eh eh lupa plak..kakak dah cakap tp ayatnya cam odd plak..e.g.: mama..inge masuk alam air . ertinya : mama..air masuk dlm telinga.. hmm...
itu saje 7 perkara baru yg dapat aku fikir skang..hurmm..neh la buah tangan sket buat pengubat rindu korang seme.
adeq n makdenye..
kakak yg alwayyyyss sayang adiknya..
me n hubby during modenas trip..
adeq yg comel..
nak prevent dr h1n1 ???
so thats all lah utk hari ni..
nnt ada masa aku update lg k...
mmmuuuaaahhhhh.....
Saturday, September 26, 2009
kuik update
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 1:34 PMselamat raya semua!!!!!!! nak cepat ni.. update sket jer.. tgh layan kfc kat kfc pasar.. pinjam wifi dia sat.. my break neway... kakak dah pandai cakap adik dah boleh berdiri.. menapak sikit2... ari ni dapat berita embah sakit teruk.. adik beradik sepakat nak balik isnin ni.. so aku kene UPL lg... bye...mmmmuuuuuahhhhh
Tuesday, August 18, 2009
:: cure for H1N1 ?? ::
cAtAtAn oLeH @mied@ pada lebih kurang 9:02 PMdah semakin teruk wabak ni..H1N1 aka SELSEMA BABI.. terbaru sek men tanah putih kuantan pun dah tutup.. tp sessi ptg jer.. aku pun cam pelik.. apa rasionalnya sessi ptg jer tutup.. cam pusat2 pengajian yg ada kes tu pun kene tutup.. pastu seme student di suruh balik rumah seme. pada aku..pendapat aku ler.. sepatutnya ipt yg kene tu jgn bg student seme balik kot.. sbb kalo seme balik..mana tau ada yg dah contact dgn yg positif tu terlepas sama.. dan org tu plak dah dpt selsema tu.. bila dia balik kg tentu virus tu tersebar plak kat kg dia.. makin merebak ler... tu pendapat aku ler.. any way.. aku ada beberapa petua pasal H1N1 ni.. tp x pasti boleh caye ke tak.. try je la janji usaha kan.. aku pun try gak masa aniq demam tu.. air kelapa kurma mangkuk tuang air kelapa muda dlm mangkuk pastu rendam kurma sejam dua pastu minum air kelapa tu. kurmanya di makan sekali ler.. satu lg herba cina.. boleh dapat kat kedai ubat cina kalau kat pasar besar kuantan ada kat kedai cina dlm pasar ni.. sekali tgk org ingat potpouri.. sbb cam ada bunga2 kering.. ranting2..buah kering.. muslim boleh minum air rebusan ni.. sbb dia x rendam dlm arak. cara buat plak kene rebus seme bunga2 kering tu dlm periuk beso.. letak gula batu aje tau. gula pasir x jadi.. boleh gak nak tambah red dates kering rebus hingga wangi.. dah menggelegak reneh api kecik jer dlm 2 jam or sampai tinggal separuh pastu leh ler sejukkan dan minum boleh simpan dlm peti tau.. tahan seminggu kawan aku kata..



