pondok kecil saya

ini pondok kecil aku..aku suka hang out kat sini..cakap apa yg aku suka dgn sesiapa yg aku suka..har har har...so kalo ada yg nak terwek bila baca cerita2 aku ni tolong wek jauh2 yer...suka hati aku la aku nak citer apa kan...pondok aku...kalo x suka syoh..syoh..pi maen jauh jauh nu..tp mekasih byk2 ler pada yg sudi hinggap kat pondok aku ni..jenguk2 ler sekali pondok aku yg mee segera kat SINUN yer...klik sini or sinun..

KELIK KELIK KELIK

Monday, June 15, 2009

KITA MANUSIA BIASA..

duit oh duit..

sebab duit la semua ni jadi..semua berpunca dari duit..sebab duit keluarga di pecah belah..sebab duit semua pun nak ungkit..mula lah semua salah pun di korek..tak dapat yg relevan, yg tak masuk akal pun boleh jadi alasan..ikut sukalah..Allah ciptakan manusia lengkap dengan akal fikiran..gunakan lah kurniaan Allah tu sebaik2nya..

manusia memang macam tu..yang orang nampak kita taat suruhan Allah..solat 5 waktu tak tinggal..berwirid bertasbih basah bibir..tapi adakah hati kita, tutur kata kita seiring dengan perbuatan kita tu..contoh paling senang kita khususnya org pompuan..bertudung..pakaian tutup aurat..solat tak tinggal kecuali uzur ler..TETAPI..

bila balik rumah..berkumpul dgn keluarga atau berjumpa kawan2..siap le buka cerita..abis le semua cerita keluar..org tu gini gini gini..dia tu camni camni camni..MENGUMPAT!!!..org pompuan kalo pasal menganyam ketupat..memang cukup handal..siap ada shape lain lagi..tokok tambah here and there bg sedap citer..betul kan?

cuba track back everyday life korang..betul tak..tak banyak sikit mesti ada sesi mengumpat dalam sehari kan..pahala solat ari ni - dosa mengumpat ari ni - dosa2 kecik lain yang tak sedar = 0 markah utk hari ni..esok lak kita ulang benda yg sama jugak..version lain la skit kot..tp benuuopp..(oooppsss ni kakak taip..) tp bendanya sama..menambahkan dosa...

kita komplen org tu org ni..tapi kita x sedar kita pun bukan sempurna jugak..kita x suka orang cakap besar tapi kita x perasan yg kita pun cakap lg besar dr org tu..banyak perkara yg x seimbang langsung dengan amal ibadat kita seharian..semua tu kita x sedar pun. ataupun sengaja buat x sedar sbb dah terbiasa hidup macam tu...

aku x kata aku sempurna..aku pun termasuk dlm golongan tu jugak..buat dosa tanpa sedar..jadi jom ler kita sama2 renung..sama2 fikir..dan insyaallah sama2 berubah..

"hingga hujung nyawa"

0 oRg Yg PuJi/kUtUk:

Blog Widget by LinkWithin