pondok kecil saya

ini pondok kecil aku..aku suka hang out kat sini..cakap apa yg aku suka dgn sesiapa yg aku suka..har har har...so kalo ada yg nak terwek bila baca cerita2 aku ni tolong wek jauh2 yer...suka hati aku la aku nak citer apa kan...pondok aku...kalo x suka syoh..syoh..pi maen jauh jauh nu..tp mekasih byk2 ler pada yg sudi hinggap kat pondok aku ni..jenguk2 ler sekali pondok aku yg mee segera kat SINUN yer...klik sini or sinun..

KELIK KELIK KELIK

Saturday, May 30, 2009

SOAL HATI+ROSAK+ REMPIT= CINTA KITA

khamis, 28th mei 2009 hari bermula dgn x berapa nak indah..indah tp redup..aah kira x berapa nak indah ler kalo di nilai dari kejadian mlm td hingga subuh td.. celik je mata pg tu aku mandi2 bagai..ari tu mandi cepat sbb takut nnt dan anak2 bangkit aku x dan nak mandi lak..lepas mandi aku mula rasa semacam..mm aku pun terus baring seilirmula sebelah si kenit yg lena sgt tido..ye lah baru kul 7 lebey..my cyg meneruskan tido kat bilik atas..aku biarkan je..letak je kepala aku terus fly..weee...aku x sedar diri sampai kul 9..sedar2 je cyg dah tercongok layan sport cnl ler apa lg dgn still x mandi.. x lama lepas tu anak2 pun bangun..since papa depa x mandi lg so giliran papa mandikan depa..seorang demi seorang..mula2 kakak..siap kakak mandi aku dressupkan dia..sementara adik ambil giliran, pastu aku take over dr cyg siapkan adik lak..bergilir beb.. tgh ari tu aku x larat nak masak..aku just letak nasi n goreng ikan skit..tp x mkn pun nasi tu sbb kitorang menghabiskan sate yg beli kat pasar mlm dpn umah mlm td..he he.. entah ngapa zohor tu cyg nak solat kat masjid lak..pelik la jugak aku..selama dok sini solat jumaat n terawih je dia ke masjid..ahh x pe la tu..ada ler yg mengganggu fikiran dia kot..so ketenangan di cari di masjid..aku dah faham sbb masa bercinta dulu pun gitu..balik dr masjid cyg surf internet sementara aku layan adik sampai dua2 terpukang tido he he..letih ler..sedar sbb cyg panggil dia nak g amik beg tok dia kat ofis my SIL.aku angguk jer..pastu sambung tido ayam.. cyg balik dr anta beg budak2 ni dah bangun..sempat ler aku kirim span filter utk ikan2 kesayangan aku..then cyg janji dgn kitorang nak bw jln dgn moto baru dia Modenas GT128 lepas asar nnt..heheheh..asar tu cyg ke masjid lg.. sampai masa yg di janjikan entah kenapa aku cam x selera nak berjln.macam berjauh hati..bila cyg ajak aku tolak sbb rasa letih..aku suh bw kakak je..terdengar gak cyg merungut tp cyg x care pun nak pujuk ke apa..dia terus je keluar start moto bw kakak..so kesimpulan aku dia mmg x ikhlas ajak aku plus dia marah..aku diamkan je dlm aku tersangat ler berjauh hati..dlm kul 6 lebey tu adik dah merengek ajak mandi..aku ni tgh melayan kesedihan hati lg..nak settle problem aku pun taip le sms luahkan perasaan kat cyg ots.baru kurang beban aku.apa implikasinya aku x kisah dah.baru je sms sent dgr bunyi moto..ler dia balik lak time aku tgh bercucuran air mata ni.maknanya sms tu sampai sesampainya dia kat umah.aku pun cepat2 masuk bilik air nak mandikan adik plus x nak cyg nampak aku menangis..keluar dr bilik air aku tgk cyg dok settle kain baju kat luar.jemur.aku wat dek je.malas nak tegur2.nasi tgh ari td aku wat nasi goreng. sampai siap aku goreng nasi cyg kulu kilir amik hanger apa aku wat dono jer.diam adalah cara terbaik bg aku.dah settle semua aku keletihan n duduk kat meja mkn.sambil tu aku memulakan bicara ler sbb aku tau cyg x kan mulakan.EGO lelaki kan..tp bukan bicara apa pun, sekadar memecah suasana senyap tu je..since kul 9mlm tu cyg nak bertolak ke kerteh kije so apa salahnya aku beralah..walaupun berjauh hati tp tetap ler aku SAYANG kamu wahai suami..aku x nak nnt sepanjang jln dia bermuram durja plak..berkata2 lah aku sedikit sebyk..memula tu cyg jawab slow and so so aje..sbb dia still in his world i think..xpe la give him some times kata hati aku.. sikit demi sedikit cyg dah kembali ke realiti lepas solat maghrib tu. sesambil tgk berita cyg makan nasi goreng yg aku wat utk dia tu..bertambah cyg mkn..mungkin lapo kot..tp cyg kata sedappp..dia cakap kat kakak ler..masa tu dah hujan dah..makin lama makin lebat..astro as usual le x leh nak view.ceh aku nak layan keliwon pun x dpt.sambil tu cyg bersiap2 nak gerak dah.aku siapkan bekal nasi goreng dgn kopi panas faveret cyg.hujan lebat toksah cerita ler..siap dgn guruh petir sabung menyabung ler pendek kata.cyg nak ke kereta pun x lepas.kebetulan lak kete park kat luar..kami 4 beranak tunggu ler hujan reda sambil bersenda gurau.cyg dah back in his mood..sbb hujan angin so tempias sampai ke porch. aku anto adik kat makde dia dlm umah..bila hujan dah reda skit cyg masuk dlm kiss adik goodbye pastu kuar balik to giv kakak hug n kisses cam bese. last baru aku salam dgn cyg. as usual he will kiss my forehead n both my cheek..sejuk hati aku bila bibir suamiku menekan kulit dahi dan pipi aku..time hujan lak tu..seram2 sejuk rasa..terasa hangatnya cyg..time tu luruh lah segala amarah aku... masa cyg berpayung ke kereta hujan x ler lebat sgt..cam biasa dia akan buat turn ikut hujung kawasan perumahan tu.aku n kakak tunggu kat pagar sbb dia akan lalu balik depan umah so we can wave him as usual..seminit tgg..x lalu..dua minit x de..3..4..5..aku jenguk2 ke hujung sana kot ler cyg benti ke apa ker..lama gak aku tunggu smp aku fikir cyg pusing ikut belakang kot..since perut aku pun dah rasa semacam tanda kene keluarkan bahan2 buangn ni aku pun masuk umah terus ke toilet..hujan tgh lebat menggila..aku amik masa lama dlm toilet tu sbb..ehem..akibat kurang serat n air kot...so sbb hujan mmg x dgr ler bunyian2 kat dlm umah.. fuhhh...selesai hajat aku pun keluar sambil senyum tanda lega..keluar jer dr pintu terus pandangan aku berlaga dgn seseorang..sesaat dua gak berpandangan...CYG tercongok kat depan tv!!!! dia sengih jer..aku tya ler ngapa..x jd keje ker?rupanya kete mampus kat selang satu simpang je..patut ler aku tunggu x muncul2..kesian cyg terpaksa tolak kete sorang2 ke tepi utk park spy x ganggu org lain.dlm hujan lak tu..dah tu terpaksa plak ck utk kije mlm tu..ermm..nak wat camne dah takdir dan dugaan Allah nak uji hambaNya... lepas settle call org2 yg sepatutnya bg kes tu, kami dok ler berbincang pasal tu..lewat mlm skit we all kene keluar nak bank in duit topup kat ejen. so kene ler merempit ke bandar..anak2 aku pos kat makde derang di bilik atas...best gak sesekali merempit ni..almaklum lah..hujan mlm...sejuk..apa lagi melekat la aku dgn cyg merempit meredah mlm..lama dah x merempit gini..dulu2 dating mana penah naik moto lol...ada ler sekali masa bercinto cyg anto aku dr maulana ke paloh hinai memalam naik yamaha kambing semata2 sbb aku nak sambut pose dgn family aku...kebas gak ler bontot mengepong moto tua tu..he he...kenangan tuh...yg paling aku haru kesanggupan cyg nak anto aku masa tu..cyg dah buktikan keikhlasan dan sejauh mana kasih sayang n cinta dia pd aku at that time...kami tinggalkan segala yg buruk dlm hati kami sambil merempit td dan kami pulang ke rumah dgn hati yg tenang membawa cinta yg semakin teguh dan mekar di hati kami.. HARI YG PENUH DUGAAN..MENGUJI KEUTUHAN CINTA KITA...SAHABAT SEMUA..DOAKANLAH KAMI BAHAGIA HINGGA HUJUNG NYAWA...

0 oRg Yg PuJi/kUtUk:

Blog Widget by LinkWithin