pondok kecil saya

ini pondok kecil aku..aku suka hang out kat sini..cakap apa yg aku suka dgn sesiapa yg aku suka..har har har...so kalo ada yg nak terwek bila baca cerita2 aku ni tolong wek jauh2 yer...suka hati aku la aku nak citer apa kan...pondok aku...kalo x suka syoh..syoh..pi maen jauh jauh nu..tp mekasih byk2 ler pada yg sudi hinggap kat pondok aku ni..jenguk2 ler sekali pondok aku yg mee segera kat SINUN yer...klik sini or sinun..

KELIK KELIK KELIK

Sunday, August 9, 2009

:: my 1st unpaid leave @ TS ::

ari tu kan time khamis yg marah dah cite my little prince sket demam juga adda.. so on that day actually my cyg dah bawa dia pi klinik al-amin yg kat masjid negeri tu.. sampai kene saman mpk x pamer kupon.. (*aku rasa sistem kupon dah x praktikal pakai skang sbb yg park bukan org keje ktn ajer kan?) of course i'm not going along coz i'm working.. (sorry deq..mama had to work hard..for our family's sake..) alhamdulillah doc said he just had a light fever.. no cough..no flu..thank god.. how i know it? (syyy..i'm texting secretly under my drawer..company policy x bg bw hp maaa...) kul 7pm aku balik keje my prince dlm buai..tgh merengek sambil papa enjut..maybe sakit kepala kot.. aku rasa kepala dia..panas..!! cepat2 aku carik coolfever tepek kat dahi comel adeq.. lepas aku siap mandi seme baru aku riba my manja son tu.. nampak lemah jer melepek..cuak gak aku.. then aku bg ubat yg doc bekalkan utk adeq.. ubat selsema dan batuk tu mengantuk.. so lepas 1/2 jam adeq pun koya..ngantuk ler.. tertido atas riba papa dia.. bila terjaga dia dah ok sket.. apa lagi start melasak ler dia.. mlm masa masuk tido ok lg.. tgh mlm dia asyik terjaga merengek.. dekat kul 2 aku kejut hubby suh amik ubat kat bawah.. mentara aku salin diaper adeq..ubat tu wat perut dia lawas..asik membuang jer.. lepas kasi ubat aku try tidokan dia semula.. mula2 dia dapat tido..lepas 10 minit jaga semula.. menangis x selesa.. aku plak dah ngantuk gila..nak keje lg.. so i ask hubby to take care of my son while i try to take a few hour of sleep.. tp adeq keep crying..sedih sgt dengar..aku x sampai hati dengar.. so aku bangun gak ambil adeq dr papa nya.. outomatik senyap..hmm..anak manja mama.. aku bisik kat hubby pagi nnt x yah anta anak2 kat babysitter.. i'll try to take half day leave.. masa nak keluar keje adeq nangis sayu jer.. awal gak aku sampai ofis.. pak mat HD siap pakai mask lg.. cam biasa dia usik.."aii..letihnya muka..jumaat yek..!!" hampeh pak mat.. selamba jer aku jawab.."pak mat..sy serve bukan tunggu jumaat jer ler..ari lain pun oke wut.." pak mat gelak..pastu aku explain ler smula anak demam merengek aku x lene tido.. masuk jer ofis rupanya ada staff akaun anak dia pun demam..dah bw hospital pun aku jumpa HR cakap nak half day..tp dia kata kat company ni no such rule.. even hal day tetap kira full day leave.. so i had no choice but to take unpaid leave. tak kisah ler..duit leh cari.. yg penting my son dpt rawatan yg sepatutnya.. cepat2 aku call hubby suh sesapa amik aku.. hubby pun aku suh amik EL gak.. sbb takut demamnya beria aku x dapat handle.. lepas jumaat we all g farabi.. penuh org wei..pakat pakai topeng.. hasilnya adeq ok.. maybe demam nak akal baru kot. menjelang petang demam adeq dah x kuat. aku dah lega. syukur alhamdulillah anakku di jauhkan dari wabak itu..

0 oRg Yg PuJi/kUtUk:

Blog Widget by LinkWithin