pondok kecil saya

ini pondok kecil aku..aku suka hang out kat sini..cakap apa yg aku suka dgn sesiapa yg aku suka..har har har...so kalo ada yg nak terwek bila baca cerita2 aku ni tolong wek jauh2 yer...suka hati aku la aku nak citer apa kan...pondok aku...kalo x suka syoh..syoh..pi maen jauh jauh nu..tp mekasih byk2 ler pada yg sudi hinggap kat pondok aku ni..jenguk2 ler sekali pondok aku yg mee segera kat SINUN yer...klik sini or sinun..

KELIK KELIK KELIK

Tuesday, August 18, 2009

:: cure for H1N1 ?? ::

dah semakin teruk wabak ni..H1N1 aka SELSEMA BABI.. terbaru sek men tanah putih kuantan pun dah tutup.. tp sessi ptg jer.. aku pun cam pelik.. apa rasionalnya sessi ptg jer tutup.. cam pusat2 pengajian yg ada kes tu pun kene tutup.. pastu seme student di suruh balik rumah seme. pada aku..pendapat aku ler.. sepatutnya ipt yg kene tu jgn bg student seme balik kot.. sbb kalo seme balik..mana tau ada yg dah contact dgn yg positif tu terlepas sama.. dan org tu plak dah dpt selsema tu.. bila dia balik kg tentu virus tu tersebar plak kat kg dia.. makin merebak ler... tu pendapat aku ler.. any way.. aku ada beberapa petua pasal H1N1 ni.. tp x pasti boleh caye ke tak.. try je la janji usaha kan.. aku pun try gak masa aniq demam tu.. air kelapa kurma mangkuk tuang air kelapa muda dlm mangkuk pastu rendam kurma sejam dua pastu minum air kelapa tu. kurmanya di makan sekali ler.. satu lg herba cina.. boleh dapat kat kedai ubat cina kalau kat pasar besar kuantan ada kat kedai cina dlm pasar ni.. sekali tgk org ingat potpouri.. sbb cam ada bunga2 kering.. ranting2..buah kering.. muslim boleh minum air rebusan ni.. sbb dia x rendam dlm arak. cara buat plak kene rebus seme bunga2 kering tu dlm periuk beso.. letak gula batu aje tau. gula pasir x jadi.. boleh gak nak tambah red dates kering rebus hingga wangi.. dah menggelegak reneh api kecik jer dlm 2 jam or sampai tinggal separuh pastu leh ler sejukkan dan minum boleh simpan dlm peti tau.. tahan seminggu kawan aku kata..

0 oRg Yg PuJi/kUtUk:

Blog Widget by LinkWithin